Bezpieczeństwo eksploatacji osi kolejowych i badania ultradźwiękowe; Safety of operation of railway axles and ultrasonic tests

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Władysław Michnowski
Piotr Machała
Jarosław Mierzwa
Patryk Uchroński

Abstrakt

W artykule przedstawiono obecny stan badań nieniszczących osi kolejowych pełnych. Podano czynniki mające istotny wpływ na badania ultradźwiękowe prowadzące do poprawy niezawodności osi. Czynniki te opisano, uwzględniając stan dzisiejszy oraz zaproponowano kroki prowadzące do jego poprawy, w tym wykorzystanie nowoczesnej aparatury, przeprowadzanie analizy geometrycznej dla każdego typu osi, zobrazowania przestrzenne wyników badań, sposoby eliminacji fałszywych wskazań, usprawnienie organizacji i kontroli badań. 

Abstract

In this article current state of non-destructive tests of railway axles is presented. Significant factors that have impact on ultrasonic test that are resulting in improving reliability of axles were given. Those factors were described (regarding current situation) and propositions for improvement were presented including usage of modern devices, conducting of geometrical analysis for each type of an axle, spatial visualisation of test results, methods of elimination of false indications, improving of organization and control of tests. 


Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Jak cytować
[1]
W. Michnowski, P. Machała, J. Mierzwa, i P. Uchroński, „Bezpieczeństwo eksploatacji osi kolejowych i badania ultradźwiękowe; Safety of operation of railway axles and ultrasonic tests”, Weld. Tech. Rev., t. 86, nr 10, paź. 2014.
Dział
Original Articles

Bibliografia

Przewodnik VPI 09 Konserwacja wagonów towarowych Badania nieniszczące.

DIN 27201-7 Stan pojazdów kolejowych podstawy i technologie wykonania Część 7: badania nieniszczące.