Calibration reflectors in ultrasonic testing of railway axles
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstrakt
Paper discusses the issues related to calibration re ectors used in ultrasonic testing of railway axles during operation. National and international standards and procedures were reviewed in relation to depth of the calibration re ectors and their location. An analysis of ultrasonic detection of re ectors according to their depth was performed. The correlation between the size of the re ectors (cuts, cracks) and propagation time of the defect leading to break off of railway axis was discussed. The in uence of model cut thickness on possibilities of ultrasonic detection was discussed.
in polish
Nieciągłości wzorcowe w badaniach ultradźwiękowych osi kolejowych
W referacie omówiono zagadnienia związane z nieciągłościami wzorcowymi stosowanymi w badaniach eksploatacyjnych osi kolejowych. Wykonano przegląd norm krajowych oraz zagranicznych i procedur pod kątem głębokości nacięć wzorcowych i ich rozmieszczenia. Przeprowadzono analizę wykrywalności falami ultradźwiękowymi nieciągłości w zależności od ich głębokości. Omówiono korelację pomiędzy wielkościami nacięć (pęknięć) a czasem propagacji wady prowadzącej do urwania osi. Omówiono wpływ grubości nacięć wzorcowych na możliwości ich wykrywania metodą ultradźwiękową.
Pobrania
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Creative Commons CC BY 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Artykuły czasopisma Welding Technology Review (Przegląd Spawalnictwa) publikowane są w otwartym dostępie na licencji CC BY (licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe). Licencja CC BY jest najbardziej otwartą dostępną licencją i uważaną za „złoty standard” w formule otwartego dostępu; jest również preferowany przez wielu fundatorów badań. Licencja ta umożliwia czytelnikom kopiowanie i redystrybucję materiału na dowolnym nośniku i w dowolnym formacie, a także zmienianie, przekształcanie lub budowanie na nim materiału, w tym do użytku komercyjnego, pod warunkiem wskazania oryginalnego autora.
Bibliografia
DIN 27201-7 Stan pojazdów kolejowych podstawy i technologie wykonania. Część 7: badania nieniszczące.
PN EN 15313 Kolejnictwo Wymagania eksploatacyjne dotyczące obsługi zestawów kołowych Utrzymanie zestawów kołowych pojazdów w eksploatacji i wyłączonych z eksploatacji.
BN-75 3518-02 Arkusz 01 Nieniszczące metody badań. Badania ultradźwiękowe osi zestawów kołowych elektrycznych zespołów trakcyjnych 3000 V.
BN-77 3518-02 Arkusz 04 Nieniszczące metody badań. Badania ultradźwiękowe osi zestawów kołowych w wagonach eksploatowanych.
/22 Instrukcja CNTK badań defektoskopowych osi zestawów kołowych dla lokomotyw serii SM48, SM31, SM42, EM10, EU/EP07, ET22, ET41, ET42 oraz osi wzorcowych tych serii.
/22 Instrukcja technologiczna wykonywania badań ultradźwiękowych osi zestawów kołowych wagonów towarowych Instytutu Kolejnictwa.