Właściwosci złącza spawanego szyny podsuwnicowej spawanej metodą 111; Properties of welded joint of bridge rail welded by 111 method

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Paweł Bolanowski

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie różnic w mikrostrukturze złącza spawanego szyny podsuwnicowej A75 w zależności od miejsca prowadzenia obserwacji. Szyna ta wykonana została ze stali 900A. Miejscami prowadzenia obserwacji były: materiał rodzimy, strefa wpływu ciepła a także spoina w obszarach znajdujących się w stopce, środniku oraz główce szyny.

Abstract

This article presents the differences in microstructure of welded joint of bridge rail A75 depending on point of observation. The bridge rail was manufactured of steel 900A. The observations was carried out in the base material, in the heat-affected zone and in the joint. The points of observation was located in the rail foot, in the web of the rail and in the rail head. 

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Jak cytować
[1]
P. Bolanowski, „Właściwosci złącza spawanego szyny podsuwnicowej spawanej metodą 111; Properties of welded joint of bridge rail welded by 111 method”, Weld. Tech. Rev., t. 86, nr 7, lip. 2014.
Dział
Original Articles

Bibliografia

Wielgosz R.: Łączenie bezstykowych szyn kolejowych, Mechanika, czasopismo techniczne, Wyd. Politechniki Krakowskiej, 2009 nr 6.

Brózda J., Pilarczyk J., Zeman M.: Spawalnicze wykresy przemian austenitu CTPc-S, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1983.

Przybyłowicz K.: Metaloznawstwo, Wydawnictwa Naukowo Techniczne, Warszawa 2007.