Repairability analysis of the energy gas turbine rotor blade second stage shroud by high-temperature brazing

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Piotr Klimczuk

Abstrakt

W artykule omówiono tematykę regeneracji osłony łopatki wirnika drugiego stopnia energetycznej turbiny gazowej. Przedstawiono analizę możliwości jej naprawy polegającej na wymianie zarówno uszczelnień labiryntowych jak i ulowych z zastosowaniem procesu lutowania wysokotemperaturowego. Omówiono poszczególne etapy procesu naprawy oraz zaprezentowano wyniki badań metalograficznych mikroskopowych z użyciem mikroskopu świetlnego oraz elektronowego mikroskopu skaningowego. Wskazano na szereg korzyści związanych ze stosowania tej technologii.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Jak cytować
[1]
P. Klimczuk, „Repairability analysis of the energy gas turbine rotor blade second stage shroud by high-temperature brazing”, Weld. Tech. Rev., t. 93, nr 2, s. 23–31, maj 2021.
Dział
Original Articles

Bibliografia

Wright I.G., Gibbons T.B., Recent developments in gas turbine materials and technology and their implications for syngas firing. International Journal of Hydrogen Energy, 2007, Vol. 32(16), 3610-3621. https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2006.08.049 DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2006.08.049

https://www.powermag.com/ge-unveils-new-h-class-gas-turbine-and-already-has-a-first-order/

Sims C.T., Stoloff N.S., Hagel W.C.: Superalloys II, Wiley&Sons, New York, 1987.

Kurz R., Brun K., Degradation in Gas Turbine Systems. Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, 2000,

Vol. 123(1). https://doi.org/10.1115/2000-GT-0345 DOI: https://doi.org/10.1115/2000-GT-0345

Pallos K. J., Gas Turbine Repair Technology [GER-3957B online], GE Power Systems, Atlanta, 2004

Rolls-Royc plc, The Jet Engine, The Technical Publications Department Rolls-Royce plc, Derby, 1986

Ginter T., Bouvay T., Uprate Options for the MS7001 Heavy Duty Gas Turbine [GER-3808C online], GE Energy,

Atlanta, 2012

https://www.ge.com/content/dam/gepower-pgdp/global/en_US/documents/service/2018-ps-catalog.pdf

Sporer D., Fortuna D., Selecting Materials for Brazing a Honeycomb in Turbine Engines. Welding Journal, 2014,

Vol. 93(2), 44-48.

Munz O., Pychynski T., Schwitzke C., Bauer H.-J, Continued Experimental Study on the Friction Contact

between a Labyrinth Seal Fin and a Honeycomb Stator: Slanted Position, Aerospace, 2018, Vol. 5(3), 82.

https://doi.org/10.3390/aerospace5030082 DOI: https://doi.org/10.3390/aerospace5030082

Babul T., Kowalski S., Jakubowski J., Senkara J., Kopeć J., Turowska L., Lutowanie próżniowe uszczelnień ulowych w aparatach kierujących wykonanych ze stopów Hastelloy i Inconel z zastosowaniem lutu NiCrSiB, Przegląd Spawalnictwa, 2007, Vol. 79(9), 124-129.

https://www.ge.com/content/dam/gepower-gdp/global/en_US/documents/technical/ger/ger-4217b-uprate- options-ms6001-heavy-duty-gas-turbine.pdf

Chandler H., Heat Treater's Guide: Practices and Procedures for Irons and Steels, ASM International, USA, 1995. Przybyła B., Zapałowicz Z., Review of methods for sealing aviation turbine rotors. Publishing Hous of Rzeszów Univeristy of Technology, Vol. 291, Mechanika 87, 235-243, 2015.