Krajowe i międzynarodowe standardy naprawy statków

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ryszard Pakos

Abstrakt

W artykule przedstawiono ogólne wymagania dotyczące standardów napraw w odniesieniu do uszkodzonych jednostek pływających na skutek kolizji, zużycia korozyjnego itp., celem przywrócenia pierwotnego stanu konstrukcji. Z uwagi na zbieżność wymagań zawartych w przepisach międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (IACS) i Polskiego Rejestru Statków S.A., wymagania odnośnie do materiałów, spawania i standardu jakości napraw przedstawiono w oparciu o publikację informacyjną nr 16/I PRS S.A. 

National and international standards for ship repair 

The paper presents the general requirements for standards for repair of damaged vessels as a result of the collision, corrosive wear, etc., in order to restore the original state of the structure. Due to the convergence of the requirements contained in the provisions of the International Association of Classification Societies (IACS) and the Polish Register of Shipping, the requirements for materials, welding and repair quality standards are based on information publications no. 16/I PRS S.A. 

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Jak cytować
[1]
R. Pakos, „Krajowe i międzynarodowe standardy naprawy statków”, Weld. Tech. Rev., t. 84, nr 12, grudz. 2012.
Dział
Original Articles

Bibliografia

Publikacja nr 16/I. Standardy budowy i naprawy statków. Gdańsk 2011.

IACS Bulk Carriers Guidelines for Surveys, Assessment and Repair of Hull Structure.

Przepisy klasyfikacji i budowy statków morskich. Część IX. materiały i spawanie. Gdańsk 2011.

Publikacja nr 36/P. Przeglądy kadłuba zbiornikowców olejowych. Gdańsk 2010.

Chmielowski A.: Zabezpieczenie przeciwkorozyjne konstrukcji stalowych powłoki malarskie. Wrocław 1977.

Doerffer J.: Technologia remontów statków. Wydawnictwo morskie. Gdańsk 1974.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Towarzystwo_klasyfikacyjne.

Inne teksty tego samego autora