Poprawa jakości lutowania elementów z układów chłodniczych i klimatyzacyjnych w piecach z atmosferą kontrolowaną
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstrakt
W artykule przedstawiono sposoby poprawy jakości produkowanych elementów układów chłodniczych i klimatyzacyjnych przez zmianę warunków lutowania w piecach z atmosferą kontrolowaną. Stosując odpowiedni dobór parametrów technologicznych, uzyskano połączenia lutowane o bardzo dobrej jakości. Dzięki badaniom metalograficznym ujawniono przyczyny źródłowe problemów i sposoby ich eliminacji.
increase of brazing quality in controlled atmosphere furnaces of refrigeration and air conditioning system components
The paper presents ways to improve the quality of manufactured refrigeration and air conditioning system components by changing the brazing condition in furnaces with controlled atmosphere. Through the selection of technological parameters obtained solder joints with very good quality. With metallurgical tests revealed the root causes of problems and their solutions.
Pobrania
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Creative Commons CC BY 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Artykuły czasopisma Welding Technology Review (Przegląd Spawalnictwa) publikowane są w otwartym dostępie na licencji CC BY (licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe). Licencja CC BY jest najbardziej otwartą dostępną licencją i uważaną za „złoty standard” w formule otwartego dostępu; jest również preferowany przez wielu fundatorów badań. Licencja ta umożliwia czytelnikom kopiowanie i redystrybucję materiału na dowolnym nośniku i w dowolnym formacie, a także zmienianie, przekształcanie lub budowanie na nim materiału, w tym do użytku komercyjnego, pod warunkiem wskazania oryginalnego autora.
Bibliografia
Materiały wewnętrzne firmy.
PN-EN ISO 17672:2010 Lutowanie twarde spoiwa.
Dokumentacja techniczna pieca BTU.
www.btu.com
Kuta A.: Opracowanie technologii lutowania filtrów osuszających i olejowych w atmosferach kontrolowanych, Praca magisterska wykonana pod kierunkiem prof. Z. Mirskiego, Wydział Mechaniczny Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2013.