Quality in NDT two approaches
Main Article Content
Abstract
Quality in NDT is the key for safety of constructions and facilities. Two different approaches will be presented. The first approach deals with proficiency tests of non-destructive testing. A procedure offered by the German Society for nDT will be presented. The second approach deals with vocational education in Germany. Starting in August 1st this year, vocational education of young people is available within the field of non- destructive testing of materials. This education is a state organized training offered by state vocational schools under the umbrella of the German Chamber of Industry and Commerce. The presentation will show how this new branch of education is linked to the qualification and certification requirements of the standard En ISO 9712.
Jakość w badaniach NDT dwa podejścia
Jakość badań nieniszczących jest podstawowym czynnikiem dla bezpieczeństwa konstrukcji i urządzeń. W artykule są przedstawione dwa różne podejścia do tego zagadnienia. Pierwsze wiąże jakość badań z ich sprawno- ścią i przedstawia procedurę oferowaną przez niemieckie Towarzystwo Badań nieniszczących.
Drugie podejście związane jest z edukacją zawodową w niemczech. Od 1 sierpnia tego roku jest dostępne szkolenie zawodowe młodych ludzi w dziedzinie badań nieniszczących. Szkolenie to jest oferowane przez szkoły państwowe pod patronatem niemieckiej Izby Przemysłu i Handlu. W artykule przedstawiony jest sposób w jaki powiązano tę nową gałąź edukacji państwowej z wymaganiami kwalifikacji i certyfikacji wg EN ISO 9712.
Downloads
Article Details
Creative Commons CC BY 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Welding Technology Review (WTR) articles are published open access under a CC BY licence (Creative Commons Attribution 4.0 International licence). The CC BY licence is the most open licence available and considered the industry 'gold standard' for open access; it is also preferred by many funders. This licence allows readers to copy and redistribute the material in any medium or format, and to alter, transform, or build upon the material, including for commercial use, providing the original author is credited.